пʼятницю, 29 листопада 2013 р.

Складені задачі. Знаходження частини від числа.


Математика, 4 клас
Тема. Складені задачі. Знаходження частини від числа.
Мета: закріпити вміння учнів розв’язувати складені задачі, виробляти  навички самостійної роботи, спонукати учнів до складання запитань на уроці, викликати бажання брати участь у суспільно корисній праці, розвивати увагу, пам'ять, мислення, виховувати сумлінне бажання вчитися.
Тип уроку:   комбінований.
Форма проведення: урок запитань і відповідей.
Обладнання: гра «лабіринт», дидактичний матеріал з математики,      кольорова крейда, запис музики для фізкультхвилинки, ІКТ.
Хід уроку
1. Організація класу
1.1. Мотивація навчальної діяльності. Психологічний настрій
От і все, дзвенить дзвінок.
В гості йде до нас урок.
Я хочу урок розпочати
І від душі всім побажати:
«12» балів заробляти,
З бажанням вчитись і все знати.

2. Корекція знань, умінь і навичок учнів.
Перевірка домашнього завдання (слайд 2)                                                                                        
а) знайти  1/3 від числа 27
1/5 від числа 100
2/5 від числа 50
1/7 від числа 49
1/ від числа 720
1/5 від числа 90
б) ¼ шляху становить 24км. Чому дорівнює весь шлях?
2.1. Розумова гімнастика (слайд 3)                                                                                        
-  Скільки кінців у 5 палок? А у 5 з половиною палок?
-  Чотири хлопчики вирушили з міста в село, а назустріч їм – троє дівчаток. Скільки дітей йшло з міста в село?
-  Троє коней за годину пробігли 15 км. Скільки км пробіг кожен кінь?
- Ширина лінолеуму 2 м. Скільки метрів лінолеуму потрібно , щоб вистелити підлогу довжиною 5 м, а шириною 2 м?
3. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 4)                                                                                        
- Пригадайте, що ми робимо на уроках математики? (Елемент «Мозкового штурму»).
- Міркуємо…..(Швидко)
- Відповідаємо….(Правильно)
- Лічимо……(Точно)
- Пишемо….(Гарно)
- Сьогодні на уроці ми будемо розв’язувати задачі.
4. Актуалізація опорних знань
4.1. Задачі на знаходження частини від числа (слайд 5)                                                                                        
- Подивіться на таблицю, тут записана кількість курей, які ви вирощуєте вдома.
Задача 1.
У Юлії – 18 курей, а у Іванни - 2/3 цієї кількості.
- Поставте запитання і розв’яжіть задачу. (Скільки всього курей доглядають діти? На скільки більше курей в одної дівчинки, ніж у другої?)
- Розв’язати самостійно:
- Як  знаходити частину від числа? (слайд 6)                                                                                        
- Відшукайте 3/4 від120; 7/8 від 640; 4/7 від 210; 3/5 від250, 6/9 від 81.
4. 2. Робота з підручником. Задача 871(слайд 7)                                                                                        
     В – 1. Скласти вираз до задачі
(450-(450 : 5)) : 3= 120м 
В – 2. Розв’яжи задачу за планом:
а) Скільки метрів тканини продали за І день?
450: 5 = 90 м
в) Скільки метрів тканини залишилося?
450 – 90 = 360 м
г) Скільки метрів тканини продали за ІІ день?
360 : 3  = 120 м
5. Поетапна робота (слайд 8)                                                                                        
 Ось ми і підготувались до розв’язання задач про суспільно корисну працю. 
1 етап
В – 1. Розв’яжи задачу. Оленка зібрала першого разу 20 кг макулатури, а другого разу 4/5 цієї кількості. Скільки зошитів вийде із цієї макулатури, якщо з 1кг виготовляють 20 штук зошитів?
1). 20: 5 • 4 = 16 (з.)
2). 20 + 16 = 36 (з.)
3). 36 • 20 = 720 (з.)
Відповідь: 720 зошитів.
В – 2. Склади задачу за коротким записом і розв’яжи.
Сашко – 8кг
Денис – ?, 2/4 цієї кількості
Скільки зошитів вийде з цієї макулатури, коли з 1кг виготовляють 20 зошитів?

1). 8 : 4 • 2 = 4 (з);
2). 8 + 4 = 12 (з).
3). 12 • 20 = 240 (з).
Відповідь: 240 зошитів.

В - 3. Учні працюють разом з учителем. Вони складають задачу даного виду і розв’язують її.

2 етап
В – 1. Зміни умову так, щоб перша дія була віднімання.
В – 2.
Задача.  Першого разу  Оля  зібрала  24 кг макулатури. Другого разу – 2/6 цієї кількості. Скільки зошитів виготовлять із цієї макулатури,  якщо з 1кг виготовляють 20 штук зошитів?

В – 3. Склади задачу за коротким записом і розв’яжи:
І – 12 кг
ІІ - ? ¾ цієї кількості } ? Якщо з 1кг – 20 зошитів.
1). … :  … = 
2). …+… = 
3). … •  20 =
Перевірка всіх варіантів. Слухають всі учні
6. Фізкультхвилинка
(Під музичний супровід)
Раз – підняти руки вгору,
Два – нагнулися додолу.
Три – до Сонця потягнулись,
Покрутились, повернулись.
За промінчики взялись,
Землі рідній поклонились.
Раз – присіли, два – присіли,
Ось і Сонце звеселили
І, звичайно, відпочили,
І за парти знову сіли.
7. Закріплення набутих знань
7.1. Робота з підручником: задача 872.
Аналіз умови задачі.
 З учнями повторюється матеріал про те, як знайти площу ділянки прямокутної форми
S= a • в
S=30 • 20 =600 кв.м 
А далі аналогічне знаходження дробу від числа.
Самостійне розв’язання задачі
7.2. Додаткове завдання. Гра «Зайди в лабіринт» (слайд 9)                                                                                        
Виконуючи дію додавання, пройти через 5 воріт, набравши число 100.
Оцінюється виконання завдань.
8. Підсумок уроку.
8.1. Підсумкова бесіда
Про що повторювали на уроці?
 Що нового дізналися?
8.2. Оцінювання
8.3. Домашнє завдання (слайд 10)                                                                                        
 Задача 874, приклади 873.


                                                                                      


Немає коментарів:

Дописати коментар