Математика,
4 клас
Тема.
Складені задачі. Знаходження частини від числа.
Мета: закріпити
вміння учнів розв’язувати складені задачі, виробляти навички самостійної роботи, спонукати учнів до
складання запитань на уроці, викликати бажання брати участь у суспільно
корисній праці, розвивати увагу, пам'ять, мислення, виховувати сумлінне бажання
вчитися.
Тип уроку: комбінований.
Форма
проведення: урок запитань і відповідей.
Обладнання: гра «лабіринт», дидактичний матеріал з
математики, кольорова крейда, запис музики для
фізкультхвилинки, ІКТ.
Хід уроку
1. Організація
класу
1.1.
Мотивація навчальної діяльності. Психологічний настрій
В гості йде до нас урок.
Я хочу урок розпочати
І від душі всім побажати:
«12» балів заробляти,
З бажанням вчитись і все знати.
2.
Корекція знань, умінь і навичок учнів.
Перевірка
домашнього завдання (слайд 2)
а) знайти 1/3 від числа 27
1/5 від числа 100
2/5 від числа 50
1/7 від числа 49
1/ від числа 720
1/5 від числа 90
б) ¼ шляху становить 24км. Чому
дорівнює весь шлях?
2.1. Розумова гімнастика (слайд 3)
- Скільки
кінців у 5 палок? А у 5 з половиною палок?
- Чотири
хлопчики вирушили з міста в село, а назустріч їм – троє дівчаток. Скільки дітей
йшло з міста в село?
- Троє коней за
годину пробігли 15 км. Скільки км пробіг кожен кінь?
- Ширина лінолеуму 2 м. Скільки метрів лінолеуму
потрібно , щоб вистелити підлогу довжиною 5 м, а шириною 2 м?
3. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 4)
- Міркуємо…..(Швидко)
- Відповідаємо….(Правильно)
- Лічимо……(Точно)
- Пишемо….(Гарно)
- Сьогодні на уроці ми будемо розв’язувати задачі.
4. Актуалізація опорних знань
4.1. Задачі на знаходження частини від числа (слайд 5)
- Подивіться на таблицю, тут записана кількість курей,
які ви вирощуєте вдома.
Задача 1.
У
Юлії – 18 курей, а у Іванни - 2/3 цієї кількості.
-
Поставте запитання і розв’яжіть задачу. (Скільки всього курей доглядають діти?
На скільки більше курей в одної дівчинки, ніж у другої?)
- Розв’язати самостійно:
-
Як знаходити частину від числа? (слайд 6)
-
Відшукайте 3/4 від120; 7/8 від 640; 4/7 від 210; 3/5 від250, 6/9 від 81.
4. 2. Робота з підручником. Задача 871(слайд 7)
(450-(450 : 5)) : 3= 120м
В – 2. Розв’яжи задачу за планом:
а) Скільки метрів тканини продали за І день?
450: 5 = 90 м
в) Скільки метрів тканини залишилося?
450 – 90 = 360 м
г) Скільки метрів тканини продали за ІІ день?
360 : 3 = 120 м
5. Поетапна робота (слайд 8)
– Ось ми і підготувались до розв’язання задач про
суспільно корисну працю.
1 етап
В –
1. Розв’яжи задачу. Оленка зібрала
першого разу 20 кг макулатури, а другого разу 4/5 цієї кількості. Скільки
зошитів вийде із цієї макулатури, якщо з 1кг виготовляють 20 штук зошитів?
1). 20: 5 • 4 = 16
(з.)
2). 20 + 16 = 36 (з.)
3). 36 • 20 = 720 (з.)
Відповідь: 720 зошитів.
В –
2. Склади задачу за коротким записом і розв’яжи.
Сашко
– 8кг
Денис
– ?, 2/4 цієї кількості
Скільки
зошитів вийде з цієї макулатури, коли з 1кг виготовляють 20 зошитів?
1). 8 : 4 • 2 = 4
(з);
2). 8 + 4 = 12 (з).
3). 12 • 20 = 240
(з).
Відповідь: 240
зошитів.
В -
3. Учні працюють разом з учителем. Вони складають задачу даного виду і
розв’язують її.
2 етап
В –
1. Зміни умову так, щоб перша дія була віднімання.
В –
2.
Задача. Першого разу Оля зібрала 24 кг макулатури. Другого разу – 2/6 цієї
кількості. Скільки зошитів виготовлять із цієї макулатури, якщо з 1кг виготовляють 20 штук зошитів?
В –
3. Склади задачу за коротким записом і розв’яжи:
І – 12 кг
ІІ - ? ¾ цієї кількості } ? Якщо з 1кг – 20 зошитів.
1). … : …
=
2). …+… =
3). … • 20 =
Перевірка всіх варіантів. Слухають всі учні
6.
Фізкультхвилинка
Раз – підняти руки вгору,
Два – нагнулися додолу.
Три – до Сонця потягнулись,
Покрутились, повернулись.
За промінчики взялись,
Землі рідній поклонились.
Раз – присіли, два – присіли,
Ось і Сонце звеселили
І, звичайно, відпочили,
І за парти знову сіли.
7. Закріплення
набутих знань
7.1. Робота з підручником: задача
872.
Аналіз умови задачі.
З учнями
повторюється матеріал про те, як знайти площу ділянки прямокутної форми
S= a • в
S=30 • 20 =600 кв.м
А далі аналогічне знаходження дробу від числа.
Самостійне розв’язання задачі
7.2. Додаткове
завдання. Гра «Зайди в лабіринт» (слайд 9)
Виконуючи дію додавання, пройти через 5 воріт,
набравши число 100.
Оцінюється виконання
завдань.
8. Підсумок
уроку.
8.1. Підсумкова бесіда
Про що повторювали на уроці?
Що нового
дізналися?
8.2. Оцінювання
Задача
874, приклади 873.
Немає коментарів:
Дописати коментар